CCOO de Catalunya demana informació al Jutjat Social per confirmar si Amazon ha vulnerat drets fonamentals de treballadors i sindicalistes

CCOO vol saber si Amazon va realitzar, mitjançant una empresa contractada, seguiments exhaustius de persones i fotografies i va elaborar informes de treballadors i sindicalistes de CCOO

El sindicat valorarà amb el seus serveis jurídics la interposició d’una demanda penal contra Amazon

CCOO ha tingut coneixement d’aquests fets a través de la notícia publicada en un mitjà de comunicació, el 30 de novembre d’enguany. A la notícia s’afirma que es van realitzar seguiments exhaustius de persones i fotografies i es van elaborar informes i comentaris sobre el comportament dels treballadors i els sindicalistes de CCOO.

Si es confirmen, aquests fets constitueixen una clara vulneració del dret a la llibertat sindical, a la vaga, així com al dret a la intimitat i a la protecció de dades, segons el que estableixen els articles 28 i 18 de la Constitució.

Per interposar una demanda, cal disposar de l’informe que va realitzar l’empresa Castor, contractada per Amazon. Segons indica l’escrit dels serveis jurídics de CCOO de Catalunya, no es tracta d’un informe elaborat pels serveis i cossos de seguretat de l’Estat ni de la comunitat autònoma. És un informe elaborat per una empresa d’investigació privada i, per tant, les seves actuacions s’emmarquen en el respecte a la legalitat i l’encàrrec professional; en cap cas, pot comportar la vulneració de drets fonamentals.

Un cop es tingui la resposta del Jutjat Social, els serveis jurídics del sindicat valoraran, juntament amb la direcció sindical de CCOO, la interposició d’una demanda penal contra Amazon i l’empresa contractada Castor.