La Junta de Personal convoca una concentració aquest dimecres 2 de desembre davant el centre

Abús en la confecció dels horaris de l'Institut Marta Mata de Montornès del Vallès

La Junta de Personal Docent no universitari del Maresme i del Vallès Oriental denunciem un abús de la direcció en la confecció dels horaris del professorat.

El centre, aquest curs 2020-2021, assigna vint-i-set hores i mitja de permanència setmanals quan n’haurien de ser vint-i-quatre, que és el que marca la llei. Aquestes hores de més es destinen a fer guàrdies per substituir companys i companyes de baixa i també a desdoblar grups.
Els documents per a l’organització i la gestió dels docents publicats pel Departament d’Ensenyament el dia 6 d’agost del 2020 en el punt 1.2 especifiquen l'horari dels docents de secundària. L’apartat A d’aquest punt deixa clar que les hores de permanència al centre en horari fix són vint-i-quatre. Això inclou dinou hores lectives i cinc hores complementàries: guàrdies i reunions setmanals d’equips docents i d’àmbit, entre d’altres. No obstant això, en aquest centre s’estan duent a terme més de cinc hores complementàries.
La millora de la qualitat educativa no pot ser l’excusa per trepitjar els drets laborals dels i les docents.
La concentració es realitzarà demà dia 2 de desembre, a les 9.50 hores, davant la porta de l’Institut.

01/12/2020