CCOO coorganitzem el col·loqui virtual: “Quin turisme per a la Costa Brava? Possibilitats i límits post COVID”

La Costa Brava va esdevenir a partir dels anys 60 el paradigma del desenvolupament del turisme massiu a casa nostra. A l’escalfor del “desarrollismo” franquista el seu emblemàtic paisatge, per una banda convertit en un dels símbols de Catalunya, va atraure en successives onades mercantilitzadores els pitjors efectes de la hiperespecialització que comporta el binomi turisme-construcció. Avui és un territori greument afectat per aquest procés urbanitzador, on s’aguditza la disputa entre determinats interessos turístics, immobiliaris i de la construcció amb moviments en defensa del territori que malden per conservar els seus darrers espais verges, i les exigències d’un treball digne també en el turisme.
Les patologies de la Costa Brava són producte de molts anys d’una sobreespecialització turística i els símptomes s’expressen en forma d’impactes ambientals, precarietat laboral, canvis en els usos del sòl i un model socioeconòmic que la COVID-19 ha mostrat extremadament fràgil i incert.
Amb aquesta jornada de debat, diferents veus volem analitzar aquests símptomes i albirar possibles alternatives que permetin un futur amb menys vulnerabilitat i, sobretot, més sostenible, equitatiu i inclusiu per a la Costa Brava.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Girona, 27 de novembre de 2020