CCOO valora positivament el principi d’acord assolit a Faurecia

La plantilla ha ratificat el preacord per majoria

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament el principi d’acord sobre l’ERO de Faurecia, assolit divendres pel comitè i la direcció de l’empresa, ja que ha permès reduir el volum de persones afectades per l’expedient de 160 a 124 i evitar mesures traumàtiques mitjançant baixes voluntàries, prejubilacions i recol·locacions. La plantilla ha ratificat el preacord per majoria a les assemblees celebrades avui, amb la qual cosa queda desconvocada la vaga prevista.

Amb aquest acord, s’ha pogut reduir el nombre de persones afectades, la sortida de les quals està prevista des de la signatura definitiva de l’acord fins al 30 d’abril del 2022, tot i que l’empresa s’ha compromès que no hi hagi cap baixa abans de l’1 de desembre d’enguany.

L’acord preveu prejubilacions per als treballadors i treballadores que tinguin a partir de 57 anys i una antiguitat de 15 anys a l’empresa, per als quals s’estableix un pla de rendes per garantir un nivell d’ingressos suficients quan arribin a l’edat de jubilació, així com un conveni especial amb la Seguretat Social.

També preveu baixes voluntàries amb una indemnització de 45 dies per any, sense que ningú quedi limitat, més una quantitat lineal de 400 €, la qual cosa equivaldria a una indemnització de 50 dies per any.

Finalment, l’acord inclou la recol·locació de fins a 61 llocs de treball a altres plantes que el grup té a l’Estat. Si aquesta recol·locació exigeix un canvi de domicili, l’acord preveu una ajuda de 5.000 € per trasllat de domicili, així com 4 dies laborables per fer les gestions necessàries per buscar habitatge. A més, segons es desprèn de l’acord, l’empresa assumiria les despeses de la mudança i oferiria un servei d’outplacement durant 6 mesos per ajudar un familiar de primer grau a trobar feina. Si en 3 anys hi hagués alguna plaça vacant a la planta d’Abrera, els treballadors recol·locats tindrien prioritat.

Aquest principi d’acord no hauria estat possible sense la pressió de la mobilització de la plantilla.