CCOO d’Indústria valora molt positivament la retirada de l’ERO d’Iberpotash

Gràcies a la pressió sindical

La pressió sindical davant de l’expedient, que CCOO havia denunciat que era del tot injustificat, ha acabat forçant la direcció del grup ICL a retirar l’ERO que havia presentat per acomiadar 110 treballadors a la mina de Súria. CCOO d’Indústria valora molt positivament que l’empresa hagi fet marxa enrere.

CCOO insta la direcció d’Iberpotash a definir un pla de futur que garanteixi una ocupació estable i de qualitat per a totes les persones que treballen a la mina, i una activitat minera sostenible, amb una gestió adequada dels residus.

CCOO ja va deixar palès en el seu moment que aquesta mesura era inadmissible, ja que la mina de Súria és la que ha de garantir el futur de l’activitat de l’explotació que l’empresa té a la Catalunya central i, a més, hi ha un elevat nombre de subcontractes que operen en aquesta mina. Per CCOO, amb l’ERO, l’empresa només pretenia retallar costos a les mines d’Iberpotash, a costa de retallar la plantilla fixa i precaritzar les condicions laborals de les persones que hi treballen.