Comunicat de Foment, Pimec, CCOO i UGT sobre la proposició de llei de les cambres de comerç de Catalunya

Els agents socials demanen als grups parlamentaris que reconsiderin la tramitació per lectura única de la llei de Cambres

El regiment jurídic bàsic de les cambres les inhabilita per assumir la representació i el lideratge del món empresarial, i al legislador català per atribuir-les

Barcelona, 6 de novembre de 2020. Els agents socials econòmics més representatius de Catalunya (FOMENT, PIMEC, CCOO, UGT), han demanat als diferents grups parlamentaris que reconsiderin la tramitació i validació per lectura única de la proposició de llei de representació en l’àmbit institucional i del finançament de les cambres de comerç, indústria, serveis i navegació de Catalunya i el seu Consell General, presentada el dia 30 d’octubre. Sindicats i patronals volen evitar les accions legals que se’n puguin derivar, així com els conflictes institucionals que es podrien produir si aquesta llei fos validada, tal com està plantejada.
Els agents socials justifiquen aquesta petició per les següents raons:
1. La realitat estructural de les cambres de comerç i la representació que tenen atribuïda, ja que l’adscripció de les persones físiques i jurídiques que realitzen activitats empresarials és merament administrativa i en cap cas representativa.
2. El regiment jurídic bàsic de les cambres (i els pronunciaments, tant del Tribunal Constitucional com del Consell Consultiu), les inhabilita per assumir la representació del món empresarial.
Constitueix, per tant, una clara vulneració del rol que la Constitució atribueix a les organitzacions empresarials i sindicals al seu article 7, i del diferent paper que l’Estatut d’autonomia de Catalunya atribueix a unes i altres a l’article 45.

06/11/2020