CCOO alerta de l’augment de l’atur i de la major afectació en els col·lectius més vulnerables amb les ocupacions més precàries

Més del 40 % de l’increment de l’atur al mes d’octubre l’han protagonitzat joves menors de 25 anys

El mes d’octubre deixa veure, un mes més, el sotrac que ha suposat l’efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. Catalunya se situa amb més de 484.000 persones desocupades amb una clara incidència entre els joves, les dones i la població immigrant. La caiguda en la contractació i l’afiliació a la Seguretat Social, respecte de fa un any, també evidencien l’escenari crític en què ens trobem, suavitzat en part pels ERTO i el teletreball. Per tot això, és més necessari que mai donar resposta a les necessitats dels treballadors i treballadores, tant en els serveis públics d’ocupació agilitant els tràmits de les prestacions com reforçant les polítiques actives d’ocupació. Però, sobretot, garantint i potenciant els espais de concertació per tal de donar resposta a aquesta crisi de la manera més justa i equitativa.

ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes d’octubre del 2020 deixa una xifra de 484.559 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), fet que significa un increment interanual del 25,1% (97.292 aturats i aturades registrats més que fa un any). A Espanya són 3.826.043 les persones que romanen desocupades, amb un augment del 20,4 %.

Respecte al mes anterior, l’atur registrat presenta un increment de 6.358 persones aturades (1,3 % més). La població menor de 25 anys registra un increment de 10.781 joves sense feina (34,8 %) respecte de l’any anterior, i fa que a Catalunya hi hagi un total de 41.779 joves que cerquen feina sense èxit. Respecte al setembre, l’atur juvenil ha augmentat en un 6,8 % i en 2.671 joves sense feina.

Tot el comunicat en aquest link