La Federació de Sanitat de CCOO mostra la seva disconformitat amb el nou “Procediment d’actuació enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en fase de mitigació”

Publicat pel CatSalut el 30 d’octubre del 2020

Davant la recent publicació del nou protocol per al tractament dels contactes estrets amb persones COVID+ en el cas de professionals de la sanitat, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya mostrem la nostra total disconformitat i oposició per considerar que no fa més que posar en risc d’altres professionals i usuaris.

Fins ara, quan es detectava que un o una professional havia estat amb un contacte estret COVID+, preventivament s’aïllava el professional durant deu dies (anteriorment, catorze dies), cosa que eliminava el risc de possibles transmissions a terceres persones (pacients, familiars, companys de feina, ciutadania…). Amb el nou protocol, en el moment en què s’estableix el contacte positiu, se realitza la PCR al professional, i si surt negativa, immediatament segueix al seu lloc de treball, quan és àmpliament reconegut per la literatura científica que en el moment del contacte difícilment la PCR serà positiva, ja que es pot positivitzar en dies posteriors.

Som coneixedors del dèficit de professionals que fa anys que arrossega el nostre sistema sanitari, però no per això hem de posar en risc els nostres professionals i molt menys que s’implementin menys mesures de seguretat que a la resta de sectors del teixit empresarial.

I és per tot això que demanem al Departament de Salut que hi hagi una rectificació immediata perquè considerem que no s’estaria garantint la seguretat i la salut de les persones treballadores de la sanitat. No tot s’hi val.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de novembre de 2020