CCOO denuncia que General Cable incompleix els compromisos acordats

Davant l’anunci de l’empresa de tancament de la planta de Manlleu abans de finals d’aquest any

La direcció de General Cable, instrumentada per la multinacional Prysmian, ha comunicat el tancament de la planta de Manlleu abans de finals d’aquest any. Per fer-ho ha argumentat dades de caràcter macroeconòmic i ha fet una projecció productiva totalment falsa per donar suport a aquesta decisió. Amb aquest anunci, General Cable està incomplint els acords subscrits el 25 de novembre del 2019, que preveien el tancament definitiu de la planta de Manlleu per al 31 de desembre del 2021.

CCOO d’Indústria lamenta profundament aquest anunci i denuncia que amb l’avançament del tancament es dinamita l’acord subscrit el novembre de l’any passat i s’alteren els terminis de sortida de les persones que hi treballen, amb l’enorme prejudici econòmic que això suposa per a elles.

Des de CCOO també volem denunciar públicament el comportament mesquí i incoherent de les direccions de General Cable i de Prysmian envers els seus treballadors i treballadores, els quals està tractant com a pura mercaderia. L’empresa no ha facilitat en cap moment un procés de reindustrialització (tal com estava acordat), un escenari que hauria pogut mitigar l’impacte negatiu en l’ocupació. En canvi, ha avançat un any el tancament, amb la qual cosa ha enganyat deliberadament la plantilla i les administracions.

Davant d’aquestes circumstàncies, CCOO es referma en els elements centrals i en els termes de l’acord assolit l’any passat en un exercici de responsabilitat, i no accepta l’actitud del grup, que ara pretén desdir-se’n. CCOO manifesta el seu enèrgic rebuig davant d’aquest decisió, que és del tot injustificada, i insta la Generalitat a actuar, ja que va ser part activa en la consecució d’aquest acord que ara l’empresa pretén incomplir, i castiga, així, encara més el teixit industrial de Catalunya.

CCOO prendrà totes les mesures oportunes per revertir aquesta irresponsable decisió de la multinacional.