La plantilla de les empreses del Grup Soler fa vaga per la situació d’incertesa i els impagaments salarials

Serà el dimarts 3 de novembre i faran una concentració a Manresa

El proper dimarts, 3 de novembre, les 350 treballadores i treballadors de les diferents empreses del Grup Soler, de Sallent, estan cridats a una jornada de vaga de vuit hores davant la situació d’incertesa per la qual passa el grup i els continus impagaments salarials. El mateix dia de la vaga es concentraran a la plaça de l’Ajuntament de Manresa, a 11.30 h, per exigir que l’empresa els pagui les nòmines que els deu i defensar els seus llocs de treball.

La vaga afecta les empreses Global Service i Electromecánica Soler i també hi donen suport Grup Soler Constructora i Bages Insert, totes amb seu a Sallent. A les dues primeres ja fa dos anys que s’arrosseguen endarreriments en el pagament de les nòmines i actualment tenen pendent de cobrar el salari de més de dos mesos, a més a Electromecánica Soler estan en situació d’ERTO a causa de la pandèmia. En el cas de Grup Soler Constructora tota la plantilla està amb permís retribuït, però no cobren res, i Bages Insert es troba en situació de preconcurs de creditors.

CCOO d’Indústria de Catalunya dona suport a la vaga i a la mobilització i denuncia que aquesta lamentable situació és insostenible per a les treballadores i treballadors del Grup Soler. Per això, CCOO exigeix a la direcció del grup que els pagui les nòmines pendents i que elabori un pla industrial per garantir l’activitat futura i l’ocupació. CCOO adverteix l’empresa que no pot fer pagar a la plantilla la seva mala gestió empresarial.