CCOO i UGT denuncien que Correos pot convertir-se en un focus massiu de contagi i transmissió de la grip, en no haver-se previst la vacunació per a la plantilla

Amb 6.852 treballadors/es a la província de Barcelona i 375 centres de treball, existeix un important risc de contagi en atendre la ciutadania

Malgrat les recomanacions del Ministeri de Sanitat, Correos no aclareix si realitzarà la campanya de vacunació, com s’ha fet tots els anys per aquestes dates, la qual cosa pot provocar una situació de risc inassumible en creuar-se amb el repunt de la pandèmia de coronavirus, que avui registra 5.000 contagis en la companyia. Una vegada més, l’empresa desatén la salut dels seus més de 55.000 treballadors/es per preocupar-se pel negoci i el seu compte de resultats.

CCOO i UGT denuncien que la direcció de Correos no aclareix si aquesta tardor durà a terme l’habitual campanya de vacunació contra la grip per a la plantilla. La falta d’informació sobre aquesta mesura preocupa per tractar-se d’un col·lectiu de 55.000 persones especialment exposades al contagi, i que en contactar diàriament amb milers de ciutadans/es, poden convertir-se en un vehicle de propagació de la grip, una malaltia que, en paraules de les autoritats sanitàries, és un important problema de salut, per la mortalitat i per les complicacions i costos econòmics i socials que origina, especialment enguany en coincidir la seva incidència amb la pandèmia de la COVID-19, que ja suma més de 5.000 contagis a l’empresa pública.

Mentre el ministeri recorda que “es fa especialment important la vacunació a la població més vulnerable i els seus contactes, per reduir les complicacions causades per totes dues malalties i evitar la sobrecàrrega en el sistema sanitari”, els responsables de l’empresa postal no desmenteixen la informació que des de l’intern afirma que aquest any 2020 no hi haurà vacunacions, possiblement per falta de previsió.

De confirmar-se que no es realitza la campanya de vacunació, estaríem davant un nou comportament irresponsable de l’empresa dirigida per Juan Manuel Serrano, que ja per pur interès comercial va exposar a la plantilla al contagi per COVID-19 en les primeres setmanes de la crisi sanitària sense mesures de cap protecció, la qual cosa va ocasionar que sigui un dels col·lectius laborals més afectats per la pandèmia amb més de 7.000 treballadors/es afectats, entre positius i quarantenes.

Totes dues organitzacions sindicals han exigit que es realitzi la campanya de vacunació contra la grip, perquè una empresa pública com Correos, amb 55.000 treballadors/es especialment exposats al perill de contagi, no pot repetir el vergonyós espectacle que va oferir a la societat fa sis mesos en plena pandèmia, en la qual el president de la companyia va prioritzar el negoci a la salut i va abandonar a la plantilla a la seva sort, portant-la a ser el segon col·lectiu en contagis, després del sanitari. Per a CCOO i UGT, més enllà del seu president, Correos ha d’estar a l’altura sumant-se a l’esforç per evitar la sobrecàrrega del sistema sanitari, no posant en perill la salut del col·lectiu, dels seus familiars i dels milers de ciutadans/es que s’atenen diàriament, tant a les oficines com als domicilis.

Barcelona, 23 d’octubre de 2020