Concentració de les treballadores de la neteja de centres sanitaris de Girona per reclamar el reconeixement de l’exposició al risc que pateixen i l’abonament de la gratificació extraordinària

El personal de neteja ha estat en primera línia en la lluita contra el coronavirus, i ha tingut un paper fonamental en hospitals, centres d’atenció primària i residències, durant la pandèmia, amb la qual cosa ha evidenciat que la seva tasca és imprescindible i que forma part del personal considerat com a essencial. El Govern de la Generalitat decideix gratificar econòmicament el personal sanitari i de residències, i oblida un altre cop el col·lectiu més dèbil salarialment.

Des de l’estiu, arreu de Catalunya, les netejadores s’han mobilitzat per reivindicar el mateix tracte que la resta de col·lectius. Les representants sindicals han mantingut diverses reunions amb el Departament de Salut i amb el Consell de Direcció del Catsalut sense cap resposta.

CCOO continuem exigint a la Generalitat de Catalunya que, d’una vegada per totes, faci efectiu el pagament, ja que entrem a la segona onada i les treballadores estan esgotades i necessiten un mínim reconeixement de la seva tasca.

Per tot plegat la Federació de Construcció i Serveis de CCOO a les Comarques Gironines, en assemblea amb les treballadores dels principals centres hospitalaris públics de la ciutat de Girona, han acordat un primer calendari de mobilitzacions:

El dia 21 d’octubre una representació de les delegades del sector de la neteja d’edificis i locals es reunirà amb la delegada del Departament de Treball de la Generalitat a Girona per traslladar-li els tres principals punts de les seves reclamacions:

1. Reconeixement de la importància del sector de la neteja d’edificis i locals en la lluita contra la pandèmia.
2. Reconeixement del risc real de la feina de les plantilles del sector de la neteja.
3. Pagament de la gratificació extraordinària, igual que la resta de personal que treballa als centres sanitaris.

Dimecres 21 d’octubre: a les 10 h davant de l’edifici de la Generalitat a Girona (plaça de Pompeu Fabra, 1), concentració per donar suport a les representants de les treballadores que es reuniran amb el Departament de Treball.