CCOO manifesta la seva preocupació davant els brots de coronavirus detectats als escorxadors de PADESA

De moment ja hi ha més de 60 casos positius confirmats i 180 treballadores i treballadors confinats, i encara s’estan fent proves

CCOO d’Indústria manifesta la seva preocupació per la greu situació que s’ha produït a l’escorxador de l’empresa PADESA d’Amposta, on s’ha donat un brot de contagis de coronavirus, una situació que també es va donar fa uns dies a l’escorxador que l’empresa té a Roquetes. En el cas d’Amposta, divendres es van començar a fer proves PCR a la plantilla, després de detectar dos casos positius, unes proves que continuen avui. De moment i pel que sabem, ja hi ha més de 60 casos positius confirmats i més de 180 treballadors i treballadores de l’escorxador confinats, la qual cosa ha obligat a tancar alguna secció de l’empresa.

Davant d’aquest escenari, CCOO d’Indústria exigeix a la direcció de PADESA que s’implementin les mesures de seguretat i de prevenció necessàries per resoldre aquesta situació i garantir la seguretat i la salut de la plantilla. CCOO d’Indústria ha demanat a l’empresa la reunió urgent amb el Comitè de Seguretat i Salut i el comitè d’empresa per començar a prendre les mesures oportunes i detectar què és el que ha fallat en els protocols per la COVID-19 que s’estan aplicant a l’empresa. De moment, estem pendents de resposta per part de la direcció de PADESA, que està deixant el comitè d’empresa al marge.

En funció de com evolucioni la situació, CCOO d’Indústria valorarà presentar una denúncia a la Inspecció de Treball per determinar quines mesures i protocols ha d’implementar l’empresa per garantir la seguretat i evitar posar en risc la salut de les persones que treballen als seus escorxadors i de les seves famílies.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 d’octubre de 2020