Se signa un conveni de col·laboració amb FACUA

Avui s’ha signat un conveni de col·laboració amb FACUA Catalunya que és la principal associació de consumidors i consumidores a escala estatal. Aquest conveni té per objectiu oferir avantatges a l’afiliació de CCOO de Catalunya per fer-se socis de l’entitat i establir un espai de col·laboració estable en temes socials i en la defensa dels drets de les persones consumidores.

Segons recull el conveni, totes dues organitzacions assumeixen el compromís de potenciar la vertebració i participació de la societat civil com a fórmula per a impulsar el desenvolupament del nostre sistema democràtic, aprofundint en els aspectes socials i participatius. Aquesta defensa ha de girar entorn d’organitzacions la presència de les quals, implantació i reconeixement social els permeti ser un instrument eficaç per a la consecució dels objectius plantejats. Ambdues organitzacions reconeixen mútuament l’important paper i l’espai institucional que CCOO i FACUA juguen en la societat.

Tenint en compte l’anterior, CCOO i FACUA consideren necessari:
a) Dissenyar mecanismes que permetin i facilitin la coordinació i programació d’activitats conjuntes.
b) Establir marcs permanents de cooperació en la defensa dels treballadors i treballadores en els aspectes referits al consum i, també en aquells altres que considerin les dues organitzacions que afecten els interessos dels treballadors i treballadores i al conjunt social del territori català, d’acord amb les competències que per a això atorga l’actual legislació.
c) Reforçar els contactes en el marc de la representació institucional per a coordinar i aprofundir en el coneixement de les propostes que cada organització presenta i defensa en els òrgans de participació institucional on estiguin representades.

Tot això amb la finalitat d’avançar en l’assoliment dels objectius anteriorment esmentats i referents a la defensa integral dels drets dels treballadors i treballadores en la seva qualitat de consumidors i usuaris de productes i serveis.

En aquest sentit, les persones afiliades a CCOO de Catalunya que s’afiliïn a FACUA Catalunya, es beneficiaran de l’avantatge de no haver de pagar la quota complementària d’inscripció i, pagant només la quota anual que correspongui a cada moment, tindran garantits els mateixos serveis gratuïts que reben els seus actuals associats de ple dret i els que s’estableixin per a aquests en el futur.

Per  gaudir de les condicions acordades, FACUA Catalunya comprovarà l’efectiva afiliació, demanant que s’acrediti, mitjançant la presentació de l’últim rebut del pagament de la quota sindical o document acreditatiu o e-carnet.