CCOO assenyala la manca de personal i de recursos als centres penitenciaris com a motiu principal dels incidents violents de dimarts al CP Brians 2

L’Agrupació de Personal Penitenciari del sindicat considera que el Departament de Justícia no protegeix la seguretat dels interns ni de la plantilla

El passat dimarts, 13 d’octubre, van tenir lloc dos nous incidents violents al Centre Penitenciari (CP) Brians 2. Van coincidir en el temps l’assassinat d’un intern a mans d’un altre al mòdul 3 i una nova agressió a un treballador penitenciari al mòdul 1.

CCOO ha exigit a la direcció del centre que apliqui les mesures pertinents per garantir la seguretat dels treballadors i les treballadores i que tramiti de manera urgent la denúncia d’ofici davant el jutjat de guàrdia en aplicació del principi de tolerància zero, reconegut al protocol d’agressions.

El sindicat considera que el Departament de Justícia no protegeix la seguretat dels interns i dels seus treballadors i treballadores. Només aquest mes d’octubre, amb els darrers cessaments de treballadors, s’ha arribat fins al 33 % de les incidències no cobertes a Brians 2, i s’acumulen ja un total de 232 baixes sense cobrir en tots els centres catalans.

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO fa responsable d’aquests incidents al Departament de Justícia i a la Secretaria de Mesures Penals. Fa molts anys que CCOO denuncia la carència endèmica de personal als centres penitenciaris catalans i dia rere dia aquest sindicat ha de fer pública la inseguretat que això genera, amb un increment exponencial del nombre d’incidents violents entre interns i d’agressions d’interns a treballadors i treballadores penitenciaris. De fet, cap centre compleix la relació de llocs de treball que la mateixa administració fixa com a serveis necessaris.

CCOO ha denunciat a l’Administració de no posar fre ni mesures preventives a l’exorbitant augment d’agressions al personal i incidents violents entre interns, de manera continuada aquests darrers anys. I tot això, sota una política restrictiva de cobertura de llocs de treball i d’una infradotació de recursos que provoquen greus incidents com els viscuts al CP Brians 2 dimarts passat .

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 d’octubre de 2020