L'històric i emblemàtic sindicalista ens va deixar l'11 d'octubre del 2010

Deu anys sense Simón Rosado

Foto Era el dia 11 d’octubre del 2010 quan la família de CCOO vam rebre amb una forta consternació la mort del nostre company Simón Rosado, secretari d’Acció Sindical i Política Sectorial de CCOO de Catalunya en aquell moment, i membre històric de l’organització. El Simón havia mort víctima d’un atac de cor que va patir durant la matinada. El Simón era incansable i aquell mateix dia havia participat en una manifestació del col·lectiu d’aturats i aturades i setmanes abans de la seva mort havia estat una peça clau en la preparació i celebració de la vaga general del 29 de setembre contra la retallada de drets socials i laborals del Govern Zapatero. Per això la seva mort va ser tan colpidora com inesperada.

Nascut l’11 de març del 1957 a Hervás (Càceres), va treballar a Derbi entre el 1974 i el 1984, i va ser-ne president del comitè d’empresa des del 1979. El 1974 va ingressar a CCOO dins de la Coordinadora de CCOO del Vallès Oriental. Aquell mateix any va ingressar a les Joventuts Comunistes del PSUC. El seu compromís el va portar a ser detingut el 1976 arran de la vaga organitzada per la COS contra la reforma política i per la llibertat política i sindical i l’any 1977 arran de la vaga pel Conveni provincial siderometal·lúrgic.

Del 1980 al 1988 va ser secretari general de la Unió Local de CCOO de Mollet del Vallès. Entre el 1984 i el 1988 va ser secretari general de la Unió Comarcal de CCOO del Vallès Oriental i, posteriorment, va ocupar el càrrec de secretari general de la Federació del Metall i la Mineria de CCOO de Catalunya. Des de l’abril de l’any 2000 era membre del Secretariat de CCOO de Catalunya.

El seu recorregut polític també era extens. L’any 1989 va formar part del Comitè Central del PCE i del Comitè Executiu del PSUC. Va participar en els congressos del PSUC des del 4t i als del PCE, des del 9è. A més, era membre del Consell Nacional d’Iniciativa per Catalunya - Verds (ICV).

El Simón era i és un referent per als sindicalistes del nostre país. Avui el recordem amb molt d’afecte i respecte. El seu record i els seus ensenyaments sempre estaran amb nosaltres.

10/10/2020