XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya: "Les tecnologies i el gènere"

Foto

La situació de crisi sanitària i de confinament derivada de la pandèmia ha posat en evidència moltes mancances que s’han hagut de resoldre de manera urgent i gairebé sobre la marxa. La llista és llarga i una d’elles està relacionada amb el desplegament de les xarxes de telecomunicació i amb la regulació de noves formes de treball, fet que ha evidenciat més que mai les profundes desigualtats socials, econòmiques i d’accés als mitjans tecnològics que existeixen.

Enguany la XV Escola de Dones té l’objectiu d’esdevenir un espai de reflexió col·lectiva sobre com es pensen i es dissenyen els processos tecnològics, la digitalització des del punt de vista de les seves potencialitats i els seus usos o la robòtica en els processos productius, entre d’altres. Les tecnologies tenen gènere? I sexe? Les dades massives (big data) tenen en compte la mirada de les dones? Té sexe la tecnologia? Té gènere la digitalització? I el teletreball? Les dades de què disposem ens expliquen fenòmens que ens afecten per ser dones? Ho farem des de la mirada social, cercant espais de trobada entre l’acadèmia i la mirada sindical.

Volem reflexionar i pensar col·lectivament per veure si és cert que de les crisis podem treure l’oportunitat de plantejar nous camins a emprendre.

Per fer la inscripció: https://cutt.ly/9geXInj
Per veure el programa de la XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya: 'Les tecnologies i el gènere'

08/10/2020