CCOO rebutja la pretensió de la patronal d’hostaleria i turisme de retallar drets laborals aprofitant-se de la COVID-19

Negociació del Conveni d’hostaleria de Catalunya

El 29 de setembre de 2020 va tenir lloc una reunió, en comissió reduïda a causa de la situació provocada per la COVID-19, per a la negociació del Conveni col·lectiu interprovincial del sector de la indústria d’hostaleria i turisme de Catalunya.

A l’inici de la reunió, la patronal va explicar com està afectant la crisi provocada per la pandèmia al sector turístic  i van manifestar que en aquest context no estan en condicions de negociar, i que donada la situació, no els preocupa la pèrdua de vigència del conveni col·lectiu.

Per part de CCOO es va plantejar la necessitat de mantenir la vigència del conveni col·lectiu per evitar una pèrdua de drets de les persones treballadores i per evitar la judicialització de les relacions laborals: el manteniment del conveni és necessari perquè les empreses no competeixin sobre la base de la desregulació de drets i abaratint els costos laborals. Des de CCOO vam proposar impulsar, des de sindicats i patronals, un pacte nacional de turisme per situar el sector en millors condicions de cara el futur, i fer-lo més sostenible i competitiu. En tercer lloc, des del sindicat demanem que les empreses incloguin a les persones treballadores amb contractes fixos discontinus als ERTO, en els casos de manca d’activitat, per garantir millor protecció social d’aquest col·lectiu.

Lamentem l’actitud de la patronal en aquesta reunió manifestant la seva falta de preocupació davant una possible pèrdua de vigència del conveni per afegir posteriorment que podrien valorar pactar el manteniment del conveni a canvi de retallades.

Des de CCOO no tolerarem cap xantatge, i entenem que el manteniment del conveni és possible i interessa tant a les empreses com a les persones treballadores, i rebutgem de ple que la patronal vulgui aprofitar-se d’aquest aspecte per retallar drets. Va finalitzar la reunió a l’espera d’una de nova, i esperant també  que la patronal reconsideri el seu inacceptable plantejament.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 d’octubre de 2020