Concentració dijous 1 d'octubre a les 12 h a International House (c/ Trafalgar 14, de Barcelona)

CCOO alerta que el sector dels ensenyaments no reglats de Catalunya es troba en una situació crítica

Foto El sector dels ensenyaments no reglats abasta 10.000 treballadors i treballadores en més de 450 centres de treball a Catalunya (acadèmies d'idiomes, informàtica, reforç escolar, activitats extraescolars, formació contínua, formació ocupacional, preparació d'oposicions, ensenyaments artístics i altres).

Considerem que és un sector estratègic per a la formació al llarg de la vida (encara sent educació no formal), tant per a l'alumnat com per als treballadors i treballadores.

Des de CCOO estem denunciant ja durant molts anys la precarietat que pateixen els treballadors i treballadores als centres de treball.

Actualment tenim aproximadament el 60 % de les empreses en ERTO de suspensió o en ERTO parcial. La gran majoria de les empreses són petites empreses, i més del 80 % dels treballadors i treballadores tenen un contracte a temps parcial, amb molts contractes fixos discontinus. Moltes empreses del sector no arriben a cinquanta persones de plantilla, i, per tant, és pràcticament impossible que hi hagi representació legal dels treballadors i treballadores, la qual cosa afavoreix un abús en les condicions laborals (parcialitat, temporalitat, excés de jornada), que la situació de COVID ha empitjorat, i ha portat moltes empreses directament a acomiadar sense poder tenir el dret a una negociació amb garanties i ha deixat centenars de treballadors i treballadores en una situació de vulnerabilitat absoluta.

CCOO denuncia que s’han produït decisions totalment arbitràries com el tancament de les escoles de Merit (més de cent treballadors i treballadores van perdre el seu lloc de treball) o la recent decisió del cessament de l'activitat d’International House Barcelona, que afecta tres-cents treballadors i treballadores a Barcelona, Terrassa, Sabadell, Mataró, Tarragona, Palma de Mallorca i Saragossa. Aquestes són mostres de la crisi que està vivint el sector i que afecta greument els treballadors i les treballadores.

Reclamem a l'Administració de la Generalitat que s’impliqui per trobar una sortida per aquest sector de manera urgent. Igualment, instem les empreses i la patronal a asseure's per buscar conjuntament solucions, amb transparència en el marc de la negociació col·lectiva.

Demà dijous, 1 d’octubre, a les 12 hores, tindrà lloc una concentració dels treballadors i les treballadores d’International House, al carrer de Trafalgar, 14, de Barcelona.
30/09/2020