Oberta al conjunt de la ciutadania tindrà com a lema: “Volem un futur al Penedès. Amb treball digne, amb indústria, amb una economia productiva i sostenible”

CCOO i UGT convoquen una mobilització el 3 d'octubre pel futur del Penedès

Foto Els secretaris generals de CCOO i UGT del Penedès, Josep Maria Romero i Francesc Rica, han fet una roda de premsa davant els mitjans de comunicació del Penedès, on han presentat la mobilització “Volem un futur al Penedès” convocada pel dissabte 3 d’octubre a les 11 hores, al Polígon Casanova de Santa Margarida i els Monjos, recorrerà la N340 i acabarà amb uns parlaments davant la sala Alguer de la mateixa ciutat.
El sindicalisme majoritari al territori, destaca la composició social d’una mobilització amb molta presència de famílies dels conflictes existents al territori de les empreses Saint Gobain a l’Arboç, Robert Bosch a Castellet i la Gornal i Alfisa a Santa Margarida i els Monjos, també participaran els de les empreses amb conflictes anteriors com Calsonic, Marelli o sectors de forta presència al territori com el vi i el cava.
Els sindicalistes han sol•licitat el suport convidant a la manifestació als 78 Ajuntaments i als 3 Consells comarcals de l’Alt Penedès, Anoia i Garraf. Han confirmat la seva presència a la mobilització partits polítics i entitats socials de les tres comarques.
UGT I CCOO ressalten la desindustrialització del Penedès com a molt negativa i la seva oposició frontal, que poden fer créixer l’atur i les desigualtats de forma molt significativa.

Les prioritats del sindicalisme majoritari són:

• Reforçar el diàleg social i arribar a acords de mirada llarga que donin compliment i desenvolupin amb recursos i continguts l’acord del Parlament de Catalunya de crear la Mesa per a la Industrialització del Penedès i s’elabori un Pla de Xoc d’ajut i d’impuls socioeconòmic al Penedès.
• Generar sinergies econòmiques i socials al territori
• Prioritzar la finalització i posada en servei del corredor mediterrani per a mercaderies
• Ordenar un pla de mobilitat sostenible que millori els accessos als polígons d’activitat econòmica, que promocioni l’accés dels vianants, la bicicleta i el vehicle elèctric i promoure la governança compartida d’aquests.
• Ordenar la dispersió del sòl d’activitats i la indefinició urbanística
• Millorar els principals eixos viaris que connecten el Penedès amb Barcelona, Tarragona i Igualada o Manresa
• Desplegar un pla d’aprofitament i desenvolupament de l’energia renovable i l’eòlica
• Avançar decididament en la gestió de boscos, aprofitant la biomassa forestal i agrícola
• Posar l’accent en la millora d’uns serveis de qualitat i un turisme connectat al patrimoni, la cultura, la història i el paisatge penedesenc.

CCOO i UGT han destacat: “que ara toca lluita per revertir les situacions dels tancaments que tenim a sobre, buscar un compromís amb la ciutadania, exigir a les administracions que assumeixen responsabilitats i posar el nostre model social pel Penedès que inevitablement passa per anticipar-nos a la transició digital i ecològica com a criteris orientadors, amb treball digne, indústria i una economia productiva i sostenible”
25/09/2020