CCOO i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt donen suport i acompanyament a la dona que ha denunciat una situació d’assetjament sexual

L’alcalde de Sant Vicenç de Montalt, Javier Sandoval Carilllo, dimiteix després de la denúncia d’una treballadora

Des del Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt i la Secció Sindical de CCOO, primer de tot, volem reconèixer el coratge i l‘empoderament de la dona que s’ha decidit a denunciar una situació d’assetjament sexual. És des de la força de cadascuna de les dones i la força col·lectiva com millor podem fer front a la violència masclista en el conjunt dels espais de les relacions socials, també el laboral.

El Comitè i la Secció Sindical de CCOO hem acompanyat la dona afectada i ens hem implicat en l’obertura del protocol intern d’assetjament sexual establert a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, vetllant perquè la integritat i els drets de la persona afectada siguin garantits en tot el procés.

Volem deixar palesa la nostra preocupació pels fets denunciats i que el comitè actua en representació dels treballador i treballadores municipals, essent una entitat totalment desvinculada de qualsevol partit polític i estratègia política.

La darrera enquesta catalana sobre violències masclistes, realitzada el 2016, assenyala que al voltant d’unes 23.000 dones a l’any pateixen assetjament sexual a la feina; una realitat dura de la violència masclista a la feina, que malauradament no es visibilitza en la majoria de casos.

Manifestem amb contundència l’objectiu de tolerància zero davant les situacions d’assetjament, i que el conjunt dels espais de relació laboral estiguin basats en el respecte i la llibertat. Per això, cal impulsar accions de prevenció i contundència davant denúncies concretes d’assetjament sexual i per raó de sexe.

Davant d’aquesta situació, CCOO i el comitè d’empresa proposem a l’Ajuntament que posi en marxa una acció de sensibilització, informació i formació davant l’assetjament sexual. A més, exigim que el futur equip de govern faci de manera immediata una declaració de compromís de tolerància zero davant l’assetjament.

Tanmateix, manifestem que donarem suport a totes les dones que prenguin la decisió de denunciar situacions d’assetjaments sexuals o per raó de sexe, ja sigui en l’àmbit intern de l’empresa o en els àmbits externs.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de setembre de 2020