Concentració de la plantilla d’Aryzta Bakeries Iberia en defensa dels llocs de treball

La planta d’Olesa de Montserrat està sense activitat productiva des del 7 d’abril

El Comitè d’Empresa d’Aryzta Bakeries Iberia, amb majoria de CCOO, ha convocat els 73 treballadors i treballadores a una concentració demà divendres, 18 de setembre, a les 20 h, davant el McDonald’s del Centre comercial La Vailet, de Sant Vicenç dels Horts (ctra. de Sant Boi, 63-67), davant l’aplicació fraudulenta de l’ERTO presentat per l’empresa per causes productives. La direcció el justifica, principalment, per la disminució de la productivitat dels pans d’hamburguesa que s’elaboren per a la cadena McDonald’s.

El comitè d’empresa ha presentat una denúncia contra l’empresa a la Inspecció de Treball, en la qual s’exposa que quan la demanda de McDonald’s s’ha incrementat a Catalunya, les Illes Balears i Andorra no s’ha reprès l’activitat a la planta d’Olesa de Montserrat, que està sense activitat productiva des del 7 d’abril, deixant sense efecte l’ERTO. En comptes d’això, inicialment es va demanar part d’aquesta producció a una empresa de la competència (Bimbo), l’empresa ha incrementat la producció a la planta que té a Madrid i, a més, en els darrers mesos també s’ha produït en altres plantes que el grup té a Polònia i Alemanya.

Els delegats de CCOO demanen a la direcció de l’empresa que, abans de la finalització d’aquest ERTO (amb data 30 de setembre), presenti un pla industrial que garanteixi l’activitat i els llocs de treball de la planta d’Olesa de Montserrat.