CCOO valora positivament la renovació de l’acord a La Roca Village

La incorporació de mesures al voltant de la mobilitat dels treballadors i treballadores o l’establiment d’una taula de formació són novetats que milloren la proposta

Les Comissions Obreres (CCOO) i també la Unió General de Treballadors (UGT) renovem i millorem l’acord amb Value Retail, empresa gestora i propietària del centre comercial La Roca Village. Val a dir que aquest acord no pot regular les condicions de treball de les persones que treballen al centre comercial, ja que aquestes depenen de les diferents marques comercials que ocupen el centre.

Aquest acord renova un petit complement per treballar el diumenge, que prové del primer acord, que ja te més de vuit anys de vida.

Amb el nou acord s’ha explorat millorar les condicions al centre relatives a la formació de la plantilla, la confortabilitat, la mobilitat o la generació d’energia. Així doncs, al llarg del proper any es treballaran aquests aspectes. Tanmateix es manté un punt d’assessorament sindical.

A La Roca Village treballen més de 1.100 persones que conviuen amb diferents convenis, sectors i perfils professionals. Acords com el subscrit exploren noves vies de millora de les condicions laborals. És per això que la Comissió Negociadora d’aquest acord, conformada per persones de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona, i del Sindicat Intercomarcal de CCOO de Serveis del Vallès Oriental – Maresme – Osona creu que l’acord pot significar un model exportable a altres centres comercials o espais on conviuen diferents tipologies d’empreses que es regulen per diversos convenis col·lectius.

Tanmateix aquesta és una fórmula innovadora que pretén millorar la qualitat laboral no en virtut de l’empresa que contracta el personal, sinó del lloc o l’emplaçament, completant aspectes que els convenis col·lectius no recullen, ateses les condicions diferenciades. És per això que ens manifestem satisfets amb l’acord.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de setembre de 2020