CCOO de Catalunya comença avui un projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals de repartiment a domicili (Glovo, Uber Eats, Deliveroo, Shargo, Just Eat)

Es donarà formació sobre drets laborals, normativa i seguretat viària, salut laboral i reparació i manteniment de bicicletes

CCOO de Catalunya comença avui dilluns, 7 de setembre, un projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals de repartiment a domicili (Glovo, Uber Eats, Deliveroo, Shargo, Just Eat), en què es donarà formació sobre drets laborals, normativa i seguretat viària, salut laboral i reparació i manteniment de bicicletes

Les temàtiques que inclouen els tallers responen a les demandes que ens han fet arribar els mateixos treballadors i treballadores de repartiment a domicili de plataformes digitals. Durant l’estiu s’ha realitzat una campanya per fer la difusió dels diferents tallers formatius. S’hi han inscrit 61 persones treballadores, i desafortunadament hem de deixar algunes persones en llista d’espera. Les sessions dels tallers comencen avui, 7 de setembre, fins al 25 de setembre. Els tallers es faran amb la col·laboració de Biciclot, cooperativa de referència en l’àmbit de la mobilitat en bicicleta de la ciutat de Barcelona.

Des del sindicat, volem avançar en l’organització d’aquests treballadors i treballadores, ajudant-los a conèixer els seus drets laborals, contribuir a reduir la sinistralitat al sector ja que els treballadors i treballadores tenen molts accidents al carrer a conseqüència del cansament, el desconeixement de la normativa viària, les llargues jornades pedalant i l’estrès que els provoca entregar les comandes a temps. A més, sovint pateixen lesions com problemes d’esquena, articulars o contusions, que són com a conseqüència de l’excés de pes de les comandes, la mala ergonomia o les caigudes a la via pública.

És necessari millorar les condicions laborals de totes les persones treballadores, especialment les d’aquelles que pateixen situacions de precarietat laboral de manera més accentuada, com són els treballadors i treballadores de repartiment a domicili, més coneguts com a riders.

Des de CCOO defensem el reconeixement de la laboralitat dels treballadors i treballadores de repartiment a domicili de plataformes digitals i exigim que les plataformes digitals assumeixin la seva responsabilitat laboral vers les persones treballadores. No podem permetre que empreses que es presenten com a innovadores i d’economia col·laborativa acumulin guanys traslladant les obligacions laborals als mateixos treballadors i treballadores.

Així mateix, defensem que la tecnologia s’ha de posar a disposició de les persones i ha de contribuir a millorar les seves condicions laborals, socials i, en definitiva, de vida. Per tant, hem de crear mecanismes de governança de la digitalització de l’economia per tal d’aconseguir una transició justa en el trànsit cap a una economia més digitalitzada, amb una forta implantació d’elements com els algoritmes i la intel·ligència artificial.