Vaga indefinida a Saint Gobain contra la decisió de l’empresa de cessar l’activitat de Glass a l’Arboç

Aquest diumenge 6 de setembre, la plantilla de Saint Gobain de l’Arboç iniciarà una vaga indefinida contra l’ERO que ha presentat l’empresa per cessar l’activitat de la planta i extingir els 122 llocs de treball, després que la reunió de mediació realitzada dimecres finalitzés sense acord entre les parts.

CCOO d’Indústria donem suport a les reivindicacions de les treballadores i treballadors, que ja han fet diverses mobilitzacions per exigir a l’empresa que faci les inversions necessàries per garantir la continuïtat de l’activitat i de l’ocupació a la planta penedesenca.

Les properes mobilitzacions previstes són:

• Aquesta tarda, a les 16 h, hi ha convocada una marxa lenta de vehicles entre les rotondes de l’Arboç.
• Dissabte 5 de setembre, de 9 a 12 h, es farà un esmorzar-concentració a les portes de l’empresa. El secretari general de CCOO d’Indústria de Tarragona, José Manuel Martín, i la secretària general de CCOO de Tarragona, Mercè Puig, hi aniran a les 10 h, junt amb una representació del sindicat intercomarcal per donar suport a la plantilla.
• Diumenge 6 de setembre, a les 18 h, sortiran en manifestació des de davant de la fàbrica i aniran fins a l’Ajuntament de l’Arboç del Penedès.

CCOO exigeix a la multinacional que reconsideri aquesta decisió, ja que entén que l’actual situació del forn i les feines de manteniment realitzades durant els mesos de confinament en garanteixen l’activitat fins al 2022, i que la productivitat i rendibilitat de la planta (10,5 milions d’euros al 2019) justifiquen les inversions necessàries per a donar continuïtat a l’activitat.