Es constitueix la Comissió de reindustrialització de Nissan

Avui, en virtut del punt 7 de l’acord final de l’expedient col·lectiu de Nissan Motor Ibérica, s’ha constituït la Comissió de Reindustrialització. En aquesta reunió hi han participat la ministra d’Indústria, Reyes Maroto; la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón; la representació de la plantilla i la direcció de Nissan.

Aquesta comissió neix amb la finalitat d’analitzar, avaluar i codecidir sobre un potencial pla de reindustrialització de l’activitat productiva de l’empresa als centres de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca. CCOO entén que aquesta comissió té una importància vital, ja que l’objectiu fonamental de la mateixa és aconseguir el manteniment de l’ocupació a través de projectes industrials.

La reunió d’avui ha estat un punt de partida que es desenvoluparà amb un calendari de reunions que, previsiblement, anirà fixant i concretant propostes de treball que han de ser consensuades per les parts.

Per a CCOO d’Indústria, aquest procés de reindustrialització ha d’abastar un escenari més ampli que el de la pròpia Nissan, i incorporar tot el teixit productiu i industrial del sector, a través de les empreses de components i auxiliars dependents de Nissan, que precisen d’un horitzó que suposi estabilitat en l’ocupació, per la qual cosa hem sol·licitat que aquest tema sigui fonamental en el desenvolupament d’aquest procés que ara s’inicia.

Comunicat conjunt de tots els integrants