La fluixa temporada d'estiu castiga Catalunya amb major intensitat, incrementant la temporalitat dels escassos contractes

Davant l'augment de l'atur, CCOO reclama voluntat política i més recursos per capgirar el panorama i enfortir i garantir la cohesió social

Foto L’efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball encara es manté amb el notable increment de l’atur en més de 109.000 persones (29,4%). Joves i persones immigrants són els col·lectius més afectats per l’aturada econòmica i l’escassa contractació en un mes clau per a l’economia, sobretot per al sector turístic, on l’ocupació és majoritàriament temporal. A més, les persones treballadores que estan en ERTO des de l’inici de la crisi, als 6 mesos passen a cobrar el 50% del salari, fet que pot intensificar més les situacions de vulnerabilitat i risc de pobresa. Per tot això, és urgent reforçar les polítiques d’ocupació i de protecció social, de la mateixa manera que calen mesures de reactivació del nostre teixit productiu per revertir la situació.

Feu clic per veure:
-el comunicat de premsa de valoració de l'atur de l'agost de 2020
-les declaracions de Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya, valorant l'atur de l'agost de 2020
02/09/2020