Prioritats per a un inici del curs escolar amb garanties de seguretat per a treballadores, alumnat i famílies

Roda de premsa del dimecres 2 de setembre de 2020

El dimecres 2 de setembre, Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i diferents responsables de la Federació d’Educació de CCOO han explicat en roda de premsa les prioritats del sindicat per a l’inici de curs 2020/21 en l’actual situació de crisi de coronavirus.

El 14 de setembre, més d’un milió i mig d’alumnes s’incorporaran a les aules i més de 150.000 professionals de l’educació ho faran als seus llocs de treball, també als menjadors escolars, les activitats extraescolars i molts altres àmbits. En la situació de pandèmia des del mes de març, l’educació ha estat una prioritat per a la nostra societat, tal i com es veu per la preocupació de les famílies, professionals i estudiantat i l’interès dels mitjans de comunicació.

Des de CCOO afirmem que cal una tornada segura a les escoles. Cal garantir el dret a la salut i a l’educació i per fer-ho possible calen bàsicament dues coses: recursos suficients i diàleg i negociació amb tota la comunitat educativa, molt especialment amb la representació de les treballadores i treballadors. La Federació d’Educació de CCOO ja vam presentar, el passat 1 de juliol, tot un seguit de propostes (https://www.ccoo.cat/noticia/231806/propostes-de-ccoo-per-a-leducacio-per-al-curs-2020-2021) per encarar el curs 2020-21, i hem continuat aquests mesos treballant per fer front als nous escenaris de la pandèmia.

Ara, quan falten menys de dues setmanes per a l’inici del curs a la major part dels ensenyaments no universitaris, observem amb preocupació com el Govern de la Generalitat combina la improvisació, la descoordinació i la unilateralitat. Falten criteris clars, falten recursos i falta diàleg.

Feu clic per veure:
– el document de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya presentat a la roda de premsa
– les declaracions de Rosa Maria Villaró, responsable d’Acció Sindical de Sectors Públics, Celeste Attias, responsable d’Acció Sindical de Sectors Privats, i Manel Pulido, secretari general, de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades el dimecres 2 de setembre de 2020