CCOO exigeix a Acciona que retiri l'ERO anunciat avui i demana a Nissan i les administracions públiques que garanteixin el manteniment de l'ocupació a la cadena de valor

La direcció d’Acciona ha comunicat al comitè d’empresa de Zona Franca la seva intenció d’iniciar el procediment d’acomiadament col•lectiu en els propers dies, als efectes que es constitueixi la comissió negociadora de l’expedient.

Davant d’aquest escenari, CCOO rebutja l’ERO d’extincions que planteja Acciona i reclama de manera urgent, que es compleixin els compromisos adquirits amb caràcter immediat per garantir l’ocupació de les empreses proveïdores i subcontractes. Nissan ha de garantir que els terminis de producció mantenen l’ocupació de tota la cadena de valor.

Per a CCOO, no es admissible que Acciona utilitzi a la plantilla per renegociar les condicions del contracte mercantil amb Nissan, posant en risc mes de 500 treballadors i treballadores.

Davant d’aquesta situació, les treballadores i treballadors d’Acciona es mantenen ferms en la seva lluita per la continuïtat dels seus llocs de treball. Per tot això els sindicats es reuniran dilluns per preparar un calendari de mobilitzacions per exigir a Acciona la retirada del ERO.

14/08/2020