CCOO de Catalunya valora positivament l’acord de Nissan

Demà assemblea de treballadors i treballadores a les 11.30 a la fàbrica de Montcada.

Durant el dia d’avui s’ha arribat a un preacord entre representants dels treballadors / es i la Direcció de Nissan relativa a procediment d’acomiadament col·lectiu, promogut després de l’anunci de la multinacional el passat 28 de maig de cessar les activitats industrials de Nissan a Catalunya.

CCOO portarà el preacord a consideració de l’assemblea de treballadores i treballadors que tindrà lloc demà, dia 6 d’agost, a les 11: 30h, a la fàbrica de Montcada.

La plantilla de Nissan s’ha organitzat per mantenir 95 dies de vaga de gran impacte en totes les factories de la companyia.

L’acord estableix els següents apartats.
• Garantia d’ocupació
• Reindustrialització
• Indemnitzacions

a) Garantia d’ocupació
La Direcció de Nissan es compromet a no realitzar acomiadaments traumàtics durant el període de vigència de l’activitat industrial el termini expirarà al 31 de desembre de 2021, establint mesures alternatives de caràcter industrial i de flexibilitat interna per evitar acomiadaments, durant el termini comprès entre la signatura de l’acord i 31 de desembre de 2021

b) Taula de reindustrialització.
Les parts es comprometen de manera conjunta amb les administracions centrals i autonòmiques a afavorir la incorporació de projectes industrials per reindustrialització de les plantes de Montcada, Zona Franca i Sant Andreu de la Barca, garantint l’ocupació durant els tres primers anys de l’esmentada incorporació de els treballadors / es que optin per la reindustrialització, que en cas de no poder garantir cobraran les quantitats pendents de percebre amb un mínim de 25.000 euros.

c) Indemnitzacions
2.- Per als nascuts el 1967 el 85% del salari net fins als 61 anys
3.- Per als nascuts el 1968, el 80% del salari net fins als 61 anys
4.-Per als nascuts el 1969 el 75% del salari net fins als 61 anys
Per a tots els col·lectius anteriors, es garantirà el pagament del Conveni Especial de la Seguretat social.
Per als nascuts el 1970 a endavant, es garantirà una indemnització de 60 dies per any sense límit d’anualitats
Per als treballadors que optin per la reindustrialització, aquests percebran l’equivalent a 50 dies d’indemnització sense límit d’anualitats i amb una percepció lineal de 750 euros per cada any d’antiguitat.

Des de CCOO valorem positivament a l’acord assolit. L’anunci de Nissan de tancar les seves plantes de fabricació ha estat contrarestat amb una alternativa sindical que ha prioritzat la reindustrialització de les plantes per evitar acomiadaments traumàtics, i garantir el màxim de llocs de treball.

No ha estat un trànsit fàcil, 95 dies de vaga indefinida en els centres de Muntada i Reixac i Sant Andreu de la Barca, una caixa de resistència que ha estat un exemple de solidaritat dels treballadors / es de Nissan, organitzacions polítiques, socials i institucionals de tota mena a què volem agrair enormement les seves aportacions.

Mobilitzacions de caràcter social i sindical a Cantàbria, Madrid, Barcelona, marxes nocturnes, etc, que han estat un gran exercici de participació en la lluita mantinguda contra la decisió de Nissan.

Per tot això reiterem que aquest acord culmina un intens treball realitzat en el marc de la representació sindical a l’empresa, que ha mantingut de manera insistent la unitat d’acció en la lluita que ha permès aconseguir un acord equilibrat que atén malgrat totes les dificultats, les aspiracions mantingudes per la plantilla.

Ara és el moment de reforçar el compromís d’Administracions, organitzacions sindicals i empresarials per treballar de manera conjunta en enfortir i donar estabilitat al teixit productiu sectorial al sector en l’àmbit de parc de proveïdors i empreses de components.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 d’agost de 2020