La plantilla de l’empresa de neteja Sacyr Facilities a l’Aeroport de Barcelona – El Prat, Josep Tarradellas farà vaga

Mobilitzacions els dies 31 de juliol i 1 d’agost convocades pel comitè d’empresa

Des del passat 1 de juliol, a l’Aeroport de Barcelona – El Prat, Josep Tarradellas s’estan ampliant les zones de neteja a la terminal 1, i des d’avui, dia 24 de juliol, la terminal 2 està funcionant parcialment. Entretant, l’empresa de neteja Sacyr Facilities, malgrat l’increment pressupostari per part d’AENA, continua mantenint a la majoria de les seves treballadores i treballadors en un ERTO que ja dura més de tres mesos, i que ara com ara la plantilla és insuficient davant les necessitats que aquesta obertura ha originat.

Les càrregues de treball s’han incrementat fins a nivells insostenibles, i han posat en risc la salut de les treballadores i treballadors tant  físicament com psíquicament, a causa de l’estrès i la pressió psicològica que es deriva en constatar que no s’hi arriba, i que, a més, la manca de personal afecta a la qualitat del servei i la desinfecció de les zones en un moment de pandèmia mundial per la COVID-19.

El comitè d’empresa i el conjunt de treballadores i treballadors de Sacyr Facilities, amb el suport de CCOO, no estan disposats a consentir que es mantingui aquesta situació, que a banda de tractar-se d’un abús laboral per part de l’empresa amb la complicitat d’AENA, posa en risc la seguretat tant de les treballadores i treballadors com dels usuaris.

Així, els dies 31 de juliol i 1 d’agost hi haurà vaga. Ambdós dies, l’inici de la concentració serà de les 10 hores a les 14 hores a la T1 (zona de sortides i arribades de vols, part exterior); a les 14 hores els concentrats es traslladaran fins a la T2 per fer una manifestació a l’exterior, amb concentració a la T2 de les 15 hores a les 17 hores (zona exterior, portes A i B de la terminal).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de juliol de 2020