De la Fundació Pere Tarrés

CCOO denuncia acomiadaments al servei juvenil de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat

La Secció Sindical de CCOO de la Fundació Pere Tarrés mostra el seu suport a les persones treballadores del Servei de Dinamització, Emancipació i Participació Juvenil de l’Ajuntament d’Esplugues del Llobregat acomiadades d’un dia per l’altre per l’entitat i sota l’empara de l’ajuntament.

Defensem que les condicions laborals no les poden determinar unilateralment ni el client (ens públic) ni el licitador (empresa que gestiona un servei subrogat) a través de contractes mercantils, sinó que sorgeixen des del lloc de treball i d’acord amb el dret laboral.

L’Ajuntament d’Esplugues ha aprofitat la finalització del contracte amb la Fundació Pere Tarrés, i tot i poder ampliar un any més la pròrroga de la licitació i prèvia advertència dels responsables sindicals, ha decidit carregar-se aquest servei d'interès públic pel jovent del municipi, sense cap justificació ni argumentació.

Per altra banda, la fundació ha decidit tirar pel dret i “aprofitant la negligent acció de l’ens local” ha acomiadat adduint causes objectives aquestes persones treballadores d’un dia per l’altre.

CCOO demana que no enganyin amb jugades legals: darrere d’aquest acomiadament hi ha el pur interès. L’ajuntament ha aprofitat el tancament físic dels centres per estalviar-se el cost del pressupost fins que no se superi aquest període de pandèmia. I, per part de l’entitat, aprofiten per desvincular-se del manteniment de llocs de treball, encara que fos en suspensió per tal d’estalviar-se costos, i poder licitar de nou més endavant contractant de nou les persones treballadores però amb condicions més precàries. Ajuntaments i empreses col·laboren en la precarització de les condicions laborals de la gent jove, emparant-se en la llei de contractació pública i la situació actual per la COVID-19, amb una degradació de la gestió dels equipaments públics que patim tots.

No és el primer ajuntament que ho fa. CCOO vol denunciar que fa poques setmanes va signar un acord de ciutat on se situava la idea del treball i de crear ocupació de qualitat i amb drets. Des de CCOO continuarem denunciant aquestes pràctiques i treballem per organitzar-nos per fer front a aquestes pràctiques precaritzadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de juliol de 2020