CCOO signa el “Pacte per Barcelona. Un nou impuls per la ciutat” i exigeix més diàleg social

Aposta per una ciutat de treballadores i treballadors amb drets

CCOO hem treballat a totes les comissions que han desenvolupant sessions de treball del “Pacte de Barcelona. Un nou impuls per la ciutat” durant les últimes setmanes. Més d’una cinquantena d’organitzacions i d’entitats socials de la ciutat metropolitana han acordat un document de prioritats per la ciutat, que se signa avui dimarts, 21 de juliol, a l’Ajuntament de Barcelona.

Des del sindicat ens sumem a un acord que ha de representar un punt d’inflexió per a la creació d’un veritable espai de diàleg social a la ciutat que vertebri la governança de les mesures de reimpuls de l’activitat econòmica i l’augment de la protecció social. Per a CCOO, la lluita contra la precarietat social, la generació de treball de qualitat i la preservació d’espais d’activitat econòmica que facin realitat una ciutat treballadora on la indústria és una realitat amb futur són elements que cal implementar a partir d’aquest consens bàsic.

Essent crítics amb una metodologia que no ha facilitat el debat, CCOO considerem que el pacte és també un missatge necessari d’unitat davant l’escenari excepcional de la lluita contra la pandèmia de coronavirus i la confrontació contra les emergències social, econòmica, sanitària i climàtica.

Ara cal generar mesures concretes amb dotació pressupostària, transformar l’atenció a les persones i la preservació de la salut pública. Ara hem de reivindicar canvis legals que permetin la regularització administrativa de persones, de veïnes i veïns nostres. Ara cal lluitar contra un bretxa digital que és bretxa social i la qual cal combatre impulsant la formació i la generació d’un dret humà bàsic a la connectivitat i a l’accés a les noves tecnologies.

CCOO posa el treball al centre de les mesures que calen per fer de Barcelona una ciutat més justa, una ciutat de treballadores i treballadors amb drets, per fer possible la reactivació econòmica i social amb justícia social.

Podeu trobar a Internet el “Pacte de Barcelona. Un nou impuls per la ciutat”:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de juliol de 2020