Davant l'anunci d'avui de la Conselleria de Salut

CCOO manifesta que amb la situació actual per la COVID-19 la decisió de la ubicació del nou Hospital Trueta no era una prioritat

Foto Aquest matí el president de Catsalut s'ha desplaçat a Girona per anunciar la ubicació del nou Trueta, que anirà al costat de l'hospital de Salt en uns terrenys dels dos municipis. Estava anunciat que vindria acompanyat dels consellers Alba Vergés i Pere Aragonès, així com del president de la Generalitat, Quim Torra. Finalment tant els consellers com el president unes hores abans han excusat la seva presència.

Des de CCOO considerem, i així els ho hem fet saber a la reunió, que el Departament de Salut en aquests moments ha de tenir altres prioritats de salut pública, gestió de la pandèmia per la COVID-19, control dels rebrots, rastreig de casos, contractació de personal, i un llarg etcètera com per ara, després de tants anys, 4 consellers i conselleres de salut i a final de mandat polític venir a decidir una ubicació tan controvertida.

CCOO pensem que això ha estat una cortina de fum per evitar tantes crítiques a la mala gestió de la pandèmia. Considerem que posar dos hospitals de costat no és la millor opció que la ciutadania de la regió sanitària de Girona necessita. CCOO vetllarà perquè els serveis es mantinguin o augmentin, i que no s’acabin reduint l’atenció a urgències, la sala de parts o la pediatria. Sempre hem defensat el model de la sanitat pública, amb equilibri territorial, amb increment de llits i de prestacions i evidentment amb increment del nombre de llocs de treball de professionals de la salut. CCOO vetllarà també perquè la cobertura sanitària pública i gratuïta augmenti a Girona i no es derivi atenció a serveis privats i de pagament.

El conjunt de professionals no ha de perdre cap dret laboral i la ciutadania no ha de perdre una sola prestació, sinó obtenir una millora del servei de salut.

17/07/2020