L'empresa imposa una reducció del nombre de persones que composen cada brigada de treball

Els treballadors i treballadores d'ACSA-Sorigué en la contracta d'Aigües de Barcelona faran vaga contra la modificació de les seves condicions laborals

El personal d’ACSA, Obras e Infraestructuras (Grup Sorigué), que presta el servei de manteniment i conservació en la contracta d’Aigües de Barcelona a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, farà vaga els dies 18, 19, 25 i 26 de juliol, després de finalitzar sense acord el procés de mediació de vaga celebrat ahir.

Els motiu de la vaga són les modificacions que ha introduït l’empresa, especialment en la reducció del nombre de persones que composen cada brigada de treball. Fins ara les brigades de treball estaven formades per tres o quatre persones, i l’empresa ha establert brigades de treball formades únicament per dos persones. Aquesta decisió suposa una important sobrecàrrega de treball, i està afectant la salut de les persones treballadores. S’ha de tenir en compte que el personal de la contracta realitza treballs de reparació en canalitzacions d’aigua, que es fan a la intempèrie, amb un important esforç i exigència física, i que ara es veu agreujat per la reducció del nombre de persones que formen l’equip de treball.

CCOO de Catalunya donem suport a la vaga, i no compartim una decisió de l’empresa que afecta la salut de les persones treballadores, que a més han prestat treball com a servei essencial durant la crisi de la COVID-19 per garantir el subministrament d’aigua al conjunt de la població.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de juliol de 2020