CCOO i UGT han treballat intensament per garantir la compatibilitat de l’activitat de la Corporació Alimentària Guissona amb la seguretat de les persones que hi treballen

Les dues seccions sindicals manifesten la seva preocupació davant els rumors i les informacions no contrastades sobre l’afectació de la pandèmia a l’empresa

Davant dels rumors i de les informacions contradictòries no contrastades que s’estan donant en les darreres setmanes al voltant de l’afectació de la pandèmia de la COVID-19 a la Corporació Alimentària de Guissona, les Seccions Sindicals de CCOO i UGT manifestem la nostra preocupació per les possibles repercussions que aquesta pressió mediàtica pugui tenir sobre la plantilla. CCOO i UGT volem aclarir que, segons les dades de la pròpia empresa i del Departament de Salut de la Generalitat, no hi ha cap brot actiu a la companyia i la situació que es dona al grup Bon Àrea és la normal que ens estem trobant en la majoria d’empreses industrials, les incidències puntuals es van resolent amb la direcció de l’empresa, sense una afectació destacable respecte a la resta del sector.

UGT i CCOO volem posar en valor i que es reconegui el gran esforç que han fet i segueixen fent les més de 4.000 persones que treballen a les diferents empreses de la corporació, sense el qual no s’hauria pogut garantir el subministrament de productes alimentaris bàsics de primera necessitat en tot moment durant la pandèmia, fins i tot durant les primeres setmanes de l’estat d’alarma, malgrat la situació d’incertesa i les dificultats derivades d’aquest escenari.

Les seccions sindicals de CCOO i UGT a la Corporació Alimentària Guissona han estat desenvolupant una intensa activitat sindical, i ho continuen fent, per garantir la compatibilitat de l’activitat, considerada com a servei essencial, amb l’estricte compliment de les mesures de seguretat necessàries per garantir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores del grup. Amb aquest objectiu s’han negociat i acordat amb la direcció de l’empresa la implementació d’un seguit de mesures d’organització del treball, adaptació de la jornada laboral i altres mesures preventives de caràcter tècnic, que han acabat fent possible aquesta compatibilitat, no exempta de problemes, però igual que ha passat en altres empreses. També es va pactar una remuneració econòmica per reconèixer l’esforç de la plantilla.

Davant d’aquesta situació, UGT i CCOO demanem rigor i transparència en el tractament de la informació relativa a la crisi sanitària que estem patint per evitar situacions que puguin comprometre una activitat industrial que és clau per a l’ocupació, ja que dona feina directa a més de 4.000 persones, i pel servei essencial que desenvolupa, fins i tot en les pitjors circumstàncies, com ja hem demostrat.