Dijous, 9 de juliol de 2020

Roda de premsa sobre la pèrdua d'efectius a l'Administració general de l'Estat i el greu impacte sobre les condicions de treball i els drets de la ciutadania

Foto El dijous 9 de juliol de 2020, CCOO ha denunciat en roda de premsa la pèrdua d’efectius a l’Administració general de l’Estat i el greu impacte sobre les condicions de treball i els drets de la ciutadania. En els darrers 9 anys la disminució de plantilles a l’Administració general de l’Estat a Catalunya ha estat alarmant i les conseqüències que això està tenint sobre les condicions de treball i els drets de ciutadania són evidents.

S’ha passat d’una plantilla de 14.553, l’1 de gener del 2011, a una plantilla de 11.999,  l’1 de gener del 2020. Una reducció de plantilla de 17,5 %, i amb diferències territorials importants. La reducció a Barcelona ha estat del 14,6 %, a Tarragona del 24,6 %, a Lleida el 26 % i a Girona del 27,2 %. Aquesta disminució de plantilles ha tingut efectes sobre les condicions de treball i drets de ciutadania al llarg de tots aquests anys, però encara s’ha posat més de relleu davant la situació de la crisi sanitària de la COVID-19. Tenim un bon exemple en les tramitacions dels ERTO i de l’ingrés mínim vital (IMV). Així hem vist com el personal del SEPE i de l’INSS han vist augmentada la seva càrrega de treball habitual de forma considerable i han hagut d'allargar de forma quotidiana la seva jornada laboral.

La reducció de plantilles no ha estat l’únic problema. Darrere dels obstacles per fer efectius els drets dels ERTO i l’IMV ens trobem amb falta de procediments clars, manca de coordinació amb les comunitats autònomes, instruments i processos informàtics obsolets i un llarg etcètera.

Feu clic per veure el vídeo de la roda de premsa amb declaracions de Neus Moreno, coordinadora del Sector de l’Administració de l’Estat de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, i Toni Mora, secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions de CCOO de Catalunya, efectuades el dijous 9 de juliol de 2020.
09/07/2020