Estem davant d’un Igualada 2

Comunicat del Sector de Mossos de CCOO

El Sector de Mossos de CCOO, denunciarà al Departament d’Interior davant la Inspecció de Treball pel que considerem una negligència gravíssima en trobar-nos en el cas del confinament del Segrià davant un IGUALADA 2. És una situació que el mateix Departament classifica com D’ALT RISC contingut en el pla PROCICAT.

El Departament d’Interior, envia de nou als agents de mossos a la seva sort davant un alt risc de contagi de COVID 19 en compliment de la RESOLUCIÓN INT/1607/2020 de 4 de juliol, per la qual s’acorda restringir la sortida de persones de la comarca de El Segrià, la qual deixa clara la situació en l’escrit següent:

De acuerdo con las decisiones adoptadas por los órganos de gobierno del Plan de actuación PROCICAT para emergencias asociadas a enfermedades transmisibles emergentes con potencial alto riesgo, en el marco de la legislación sanitaria y de salud pública y de protección civil, y en uso de la habilitación que nos confiere el artículo 5 del Decreto 63/2020, de 18 de junio, del presidente de la Generalidad de Cataluña, de la nueva gobernanza de la emergencia sanitaria provocada por el COVID-19 e inicio de la etapa de la reanudación en el territorio de Cataluña.

Segons ens manifesten molts afiliats que es troben a la zona del confinament, la situació torna a ser un caos d’organització i de falta de material, ja que s’ha mobilitzat a patrulles de Seguretat Ciutadana i de ARRO de tota Catalunya, la qual cosa comporta un elevat risc d’expansió del COVID una vegada que els agents tornin a les seves unitats d’origen.

Els agents ens manifesten que han estat activats sense temps per a organitzar-se i poder dotar-se de mitjans de protecció com màscares i gels, que recordem escassegen en moltes unitats encara i que molts dels agents, només compten amb proteccions pròpies que han estat adquirides per ells mateixos.

Una vegada desplaçats a Lleida, en el CECOR situat en Vila-Plana, els han donat les instruccions del que han d’informar als usuaris i els han dotat amb una ampolla d’aigua i un entrepà per a tot el Servei, però no els han donat cap mena d’instruccions de Seguretat ni material de protecció davant l’elevat risc de contagi de COVID 19.

“Es troben donant informació als usuaris de les carreteres sobre el contingut de la RESOLUCION INT/1607/2020 de 4 de juliol, sense un lloc on poder fer les nostres necessitats ni possibilitats de relleu per poder anar a algun lloc adient”.

El Sector de Mossos de CCOO, denunciem la manca de mesures d’autoprotecció per als agents, però sobretot denunciem que es tracta d’un greu risc per als agents i per a les persones usuàries de la via que ser contagiats per la COVID 19 degut a la manca de seguretat en la realització dels controls d’informació.

Tornem a insistir de que els mossos hem de garantir la seguretat de tots, no hem de ser col•laboradors de la seva expansió davant l’elevat risc de rebrots.