CCOO de les Terres de Lleida denuncia que el Ministeri de Transports i Renfe no posen en circulació els trens d'alta velocitat entre Lleida i Barcelona, subjectes a l'obligació de servei públic, anteriors a la COVID-19

Foto Un cop finalitzat l’estat d’alarma, el passat dia 21 de juny, queda anul·lada la restricció de la mobilitat entre províncies. Per això no té sentit que no es faciliti a la ciutadania els trens que necessita per poder atendre les necessitats de mobilitat obligada de la població en la relació més demanada a l’àrea d’influència de Lleida, que és el trajecte Lleida-Barcelona. Moltes persones que abans de l’inici de la crisi sanitària usaven diàriament els trens d’alta velocitat de mitja distància Avant per acudir als seus llocs de treball s’han vist expulsades a la carretera i a utilitzar el vehicle particular a causa de la minsa oferta de serveis.

De les 7-8 freqüències Avant per sentit que hi havia abans de l’inici de la pandèmia en la relació Lleida-Barcelona, a dia d’avui únicament en circulen 2, tot i estar considerades totes elles d’obligació de servei públic. Amb aquesta reducció s’està privant la ciutadania de la utilització d’uns serveis d’alt component social, que garanteixen el dret a la mobilitat de tothom i la vertebració territorial, i són un model de transport segur, viable i sostenible.

Des de CCOO de Lleida entenem que a hores d’ara no hi ha raons per què no estiguin funcionant tots els serveis previstos en el contracte entre l’Administració general de l’Estat i Renfe Viatgers, SA, per a la prestació dels serveis públics de transport de viatgers per ferrocarril subjectes a l’obligació de servei públic, i més quan en el projecte de CCOO: “Avant Lleida-Barcelona. Un tren per a la classe treballadora” establim que, com a mínim, hi hauria d’haver 14 freqüències per sentit, que són les necessàries per atendre la demanda de mobilitat existent en l’actualitat, al nostre territori.

Des de CCOO de Lleida exigim al Ministeri de Transports la reposició de totes les freqüències Avant Lleida-Barcelona, tant de serveis purs com de serveis coordinats, que hi havia abans de la COVID-19, per a una població de l’àrea d’influència de Lleida, ja de per si discriminada pel que fa a serveis ferroviaris de mitja distància.
30/06/2020