Signat un acord per a un segon ERTO a NH

A Catalunya hi ha 343 persones afectades de 12 hotels d’NH

Divendres passat, CCOO de Serveis va signar un acord amb NH per a la implantació d’un ERTO per causes objectives, organitzatives i de producció en els serveis centrals de la cadena hotelera.

L’acord preveu qüestions com el complement de la prestació per desocupació, la possibilitat de sol·licitar bestretes o el manteniment de beneficis socials com la tarifa d’empleat. A més, l’empresa ha de posar a disposició de les persones en suspensió de contracte i reducció de jornada un pla de formació en línia específic per potenciar la seva ocupabilitat.

Les empreses afectades per aquest ERTO són NH Hotels Espanya (CS Spain Madrid i Barcelona), COPERAMA Holding, COPERAMA Spain i NH Hotels (CS Corporate). L’ERTO finalitzarà el 31 d’octubre i les persones afectades són les següents:

– Persones no afectades: 9

– Persones afectades amb una reducció de jornada entre el 10-20 %: 157

– Persones afectades amb una reducció del 21-40 %: 75

– Persones afectades amb una reducció del 50 %: 109

– Suspensió del 100 %: 289

L’empresa també s’ha compromès a gestionar les prestacions per desocupació corresponents a cada persona. Així mateix, s’estableix una comissió de seguiment que es reunirà quinzenalment per afectar o desafectar treballadors en funció de les necessitats. Igualment s’han de determinar els criteris de rotació i tota aquella informació que sigui necessària per al compliment del que s’ha pactat.

CCOO de Serveis valora l’acord de forma positiva, ja que millora les condicions previstes per la llei per a les persones afectades per un ERTO.