El sindicat ha enviat una enquesta per adequar l'activitat formativa a les seves necessitats

CCOO comença un projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals i repartiment a domicili

CCOO de Catalunya comença un projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals de repartiment a domicili (Glovo, Uber Eats, Deliveroo, Shargo) amb el qual es donarà formació sobre drets laborals, normativa i seguretat viària, salut laboral i reparació i manteniment de bicicletes. El projecte ha començat amb una enquesta a aquest col·lectiu de treballadors i treballadores per tal d’adequar l’activitat formativa a les seves necessitats i obligacions. L’enquesta, la trobeu en aquest enllaç: https://forms.gle/CeANtikbKa7RjYHT9.

Des de CCOO de Catalunya volem avançar en l’organització d’aquests treballadors i treballadores, ajudant-los a conèixer els seus drets laborals i contribuint a reduir la sinistralitat laboral en un sector en el qual tenen molts accidents al carrer com a conseqüència del cansament, el desconeixement de la normativa viària, les moltes hores treballades pedalejant i l’estrès. A més, sovint pateixen lesions com problemes d’esquena, articulars o contusions que es produeixen a causa de l’excés de pes de les comandes i la mala ergonomia, de les interminables jornades laborals o les caigudes a la via pública.

Treballem per millorar les condicions laborals de totes les persones treballadores, sobretot d’aquelles que pateixen situacions de precarietat laboral de manera més accentuada, com són els treballadors i treballadores de repartiment a domicili, més coneguts com a riders.

Des de CCOO defensem el reconeixement de la laboralitat dels treballadors i treballadores de repartiment a domicili de plataformes digitals i exigim que aquestes assumeixin la seva responsabilitat laboral vers les persones treballadores. No podem permetre que empreses que es presenten com a innovadores i d’economia col·laborativa acumulin guanys traslladant els sacrificis i les obligacions als treballadors i treballadores.

Així mateix, defensem que la tecnologia s’ha de posar a disposició de les persones i ha de contribuir a millorar les seves condicions laborals, socials i, en definitiva, de vida. Per tant, hem de crear mecanismes de governança de la intel·ligència artificial, per tal d’aconseguir una transició justa en el fenomen que s’està donant avui en els processos de digitalització.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juny de 2020