Gran participació arreu de Catalunya en la mobilització del 27 de juny per un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

Convocada per CCOO, UGT, USOC i un gran nombre d’entitats socials

CCOO valora molt positivament el seguiment de la mobilització convocada avui, 27 de juny, arreu de Catalunya amb el lema “Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris”. La convocatòria, realitzada per CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC, conjuntament amb un bon nombre d’entitats socials del nostre país, ha estat seguida amb mobilitzacions a Barcelona, Cornellà de Llobregat, Girona, Granollers, Igualada, Lleida, Mataró, Tarragona, Terrassa, Vic i Vilafranca del Penedès (i Tortosa el 26 de juny). Aquesta convocatòria ha tingut lloc en el marc de la crisi econòmica i social derivada de la pandèmia de la COVID-19 i ha tingut com a objectiu reclamar un gran pacte per a un nou model social i econòmic, on les persones estiguin al centre de les decisions, perquè ningú no quedi enrere i es vetlli per la qualitat de la nostra democràcia.

La mobilització forma part d’una convocatòria més àmplia que està tenint lloc arreu de l’Estat aquest cap de setmana. La convocatòria ha estat presencial i s’ha fet amb les mesures de seguretat sanitària convenients.

A Barcelona ha tingut lloc la mobilització principal. Els participants han ocupat la Via Laietana amb diferents parts per motius de seguretat, on s’han pogut veure diferents col·lectius de treballadors i treballadores protestant pels seus conflictes laborals, com és el cas de Nissan o Alliance Healthcare, entre d’altres. En els diferents blocs de la mobilització s’han concentrat treballadors i treballadores de sectors com la sanitat, la dependència, l’educació, l’Administració pública, els transports, el comerç, l’hostaleria, la neteja, la seguretat privada, els sectors industrials i l’agroalimentari.

La capçalera de la mobilització s’ha ubicat a l’altura de la plaça d’Antonio López, on s’han concentrat els representants sindicals i de les entitats, s’ha llegit el manifest a càrrec de l’actriu Vicky Peña i han intervingut diferents portaveus de treballs considerats essencials, i els treballadors i les treballadores de Nissan.

La mobilització també ha fet valer el diàleg social per aconseguir negociar i pactar un gran acord que trobi les mesures necessàries i efectives, que dirigeixi la sortida de la crisi cap a un nou model industrial, energètic, turístic, de mobilitat i de comerç, de manera que les transicions siguin justes per a les persones i ningú no quedi ningú enrere, i que apuntali els serveis públics i els treballs essencials, que han salvat moltes vides durant aquesta pandèmia.

Adjuntem el manifest llegit a la mobilització (https://www.ccoo.cat/pdf_documents/2020/manifest_pacte_reconstruccio.pdf) i la galeria fotogràfica (https://www.facebook.com/pg/ccoocatalunya/photos/?tab=album&album_id=3120162838020379).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juny de 2020