Dijous 25 de juny la plantilla es manifestarà a Sant Cugat del Vallès

CCOO exigeix al Govern la derogació urgent de l'article 51 de l'ET davant la intenció de Nissan d'iniciar la negociació de l'ERO

Foto La direcció de Nissan ha comunicat als comitès d’empresa de la Zona Franca, Montcada i Sant Andreu la seva intenció d’iniciar el procediment d’acomiadament col·lectiu en els propers dies, als efectes que es constitueixi la comissió negociadora. Davant d’aquest escenari, CCOO reclama al Govern que, de manera urgent, compleixi els compromisos adquirits i derogui l’article 51 de l’Estatut dels treballadors amb caràcter immediat per evitar que Nissan tingui via lliure per aprovar un expedient d’extincions sense necessitat que hi hagi una autorització prèvia de l’Administració.

Per a CCOO, és hora que els compromisos de les administracions es tradueixin en fets per salvaguardar els 25.000 llocs de treball que hi ha en risc ara mateix.

Davant d’aquesta situació, les treballadores i treballadors de Nissan es mantenen ferms en la seva lluita per la continuïtat de les plantes catalanes i els seus llocs de treball. Aquest dijous, 25 de juny, es manifestaran a Sant Cugat del Vallès, a partir de les 18 hores. Amb aquesta acció pretenen informar la ciutadania santcugatenca que un dels seus veïns ha vingut a Barcelona per executar la decisió de la multinacional de tancar les plantes de Nissan a Catalunya, una decisió que deixaria sense feina 25.000 famílies.

CCOO seguim insistint que el tancament de les plantes de Nissan seria un greu error i instem la direcció de Renault, per la seva responsabilitat en l’àmbit europeu en el marc de l’aliança Nissan-Renault-Mitsubishi, a buscar una alternativa industrial per a les plantes de Nissan, que han demostrat sobradament la seva capacitat productiva i tenen una plantilla altament qualificada.
23/06/2020