El Ministeri d’Indústria i la Conselleria d’Empresa i Coneixement es comprometen a instar l’Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi per treballar una solució per a Nissan a Catalunya

Avui s’ha mantingut una reunió amb el Ministeri d’Indústria i la Conselleria d’Empresa i els sindicats i representants dels comitès d’empresa de Nissan on s’ha compartit la informació de les gestions realitzades per l’Administració amb la direcció de Nissan Japó en els darrers dies, sense resultats positius.

Des de CCOO hem informat sobre les gestions realitzades en el marc del comitè d’empresa europeu qüestionant el període de consulta iniciat per la multinacional per incompliment de la directiva europea i la vulneració dels drets fonamentals dels representats dels treballadors, anunciant les accions jurídiques corresponents.

Hem tornat a demanar la derogació de la reforma laboral pel que fa a la recuperació de l’autorització de l’autoritat laboral en els expedients de regulació d’ocupació per recuperar el control de les afectacions laborals, industrials i socials de les decisions com la de Nissan, que atempta contra els interessos generals del país i la ciutadania.

Finalment, hem demanat que es comenci a implicar Renault en el marc de l’aliança per la seva responsabilitat en l’àmbit europeu i convocar reunions a les dues empreses per treballar una solució industrial i d’ocupació.

La resposta de les administracions han estat contundents en el sentit de mantenir la unitat d’acció en contra de la decisió empresarial, i el compromís per seguir treballant tècnicament i diplomàticament en la trobada d’una solució.

Les administracions s’han compromès a convocar les empreses que formen l’aliança a Europa i obrir una línia de treball per construir alternatives i revertir la decisió de l’empresa.

La ministra s’ha compromès a traslladar al Ministeri de Treball i al Govern la proposta de recuperar l’autorització de l’autoritat laboral als acomiadaments col·lectius.

Des de CCOO valorem positivament la reunió i farem seguiment de les gestions compromeses i mantindrem les mobilitzacions per lluitar contra el tancament, fent una crida a la manifestació del proper dijous 18 de juny a Barcelona, a les 10.30 h a passeig de Gràcia amb Diagonal.