CCOO de Catalunya reclama mitjans perquè el SEPE pugui recuperar l’atenció personalitzada als demandants

A l’empresa Asistentes Escolares hi treballen 1.200 persones, sovint amb jornades parcials, gairebé totes dones, i salaris baixos. Amb la crisi de la COVID-19 la feina de monitors de menjadors ha quedat suspesa, i gairebé la totalitat ha passat a dependre d’una prestació per desocupació. La Gemma, del comitè d’empresa, està desesperada, perquè la gent està al límit i ja no sap com ajudar. La disposició per part de l’empresa és bona i intenten ajudar. És també una de les primeres reclamacions col·lectives que CCOO de Catalunya va traslladar al SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) perquè es facilités una solució que permetés salvar moltes d’aquestes treballadores de la insolvència. El seu cas és especialment greu, perquè si bé les nòmines són petites, les necessitats no són menys importants, i està a tocar l’estiu, quan s’exhaureixen els contractes laborals.

A dia d’avui CCOO de Catalunya ha traslladat 250 reclamacions col·lectives que afectaven més de 40.000 treballadors/es. Molts d’aquests expedients s’han pogut arreglar, però en resten altres, com el d’Asistentes Escolares, on no s’acaba de veure la llum al final del túnel. Pel que fa l’atenció directa a les persones demandants, són més de 100 les trucades diàries que s’atenen per problemes en les prestacions mitjançant el servei d’atenció personalitzada (tel. 933 100 000 i https://consulta.ccoo.cat) que CCOO de Catalunya va habilitar des del principi de la crisi sanitària de coronavirus. Per aquesta via ens arriben situacions d’extrema vulnerabilitat, on després d’ajornar el pagament del lloguer, en alguns casos el següent pas és el d’acudir al banc d’aliments per proveir-se.

CCOO de Catalunya reclama que es facilitin recursos extraordinaris per poder fer front a l’allau de reclamacions, i per recuperar l’atenció personalitzada a les persones demandants. Les prestacions que aquestes reclamen no són ajuts o subsidis, sinó un dret constituït amb cada quota que han pagat dels seus salaris. Tenir informació acurada sobre quan rebran la seva prestació, i fer el seguiment de la seva reclamació és una necessitat que no pot ser ajornada i que requereix mesures excepcionals, ja sigui mitjançant contractació o en l’àmbit d’una col·laboració més estreta entre serveis públics d’ocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2020