La Federació de Sanitat del sindicat demana també preveure incapacitats permanents futures

CCOO celebra el reconeixement d'accident de treball als contagis per COVID-19 del personal de centres sanitaris i sociosanitaris

El Consell de Ministres va aprovar ahir una mesura, amb rang de llei, que reconeix la presumpció de contagi per COVID-19 al lloc de treball a les persones que realitzen la seva activitat en centres sanitaris i sociosanitaris per tenir contacte directe amb persones malaltes i/o difuntes per aquesta malaltia. Amb aquesta mesura es veuran beneficiats milers de treballadores i treballadors que han patit la mancança d’equips de protecció, llargues jornades laborals i menys descansos, condicions que comporten més risc a la feina.

Des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, CCOO ha anat reivindicant de forma insistent, al Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, aquest reconeixement, que s’estén a les prestacions d’incapacitat temporal, incapacitat permanent, així com a totes les prestacions per defunció i supervivència que es puguin generar. Garanteix el nivell més alt de protecció social que ofereixen les prestacions de Seguretat Social, en exigir menors requisits d’accés i quanties més altes.

Tanmateix, CCOO creu que és insostenible la limitació de l’efectivitat de la norma al període de l’estat d’Aalarma, i cal incloure la previsió d’incapacitats permanents futures per seqüeles i el reconeixement de malaltia professional.

Així s’ha traslladat al Govern de l’Estat que s’ha d’implementar la mesura, i així defensarem l’aplicació de la norma per tenir la màxima seguretat jurídica a les persones afectades.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2020