CCOO s’oposa al tancament de l’escorxador municipal de Mercabarna i reclama una solució de continuïtat per a la plantilla

Davant la incertesa per l’expiració de la pròrroga del contracte de l’escorxador municipal de Mercabarna a Condialiment, que finalitza el proper 30 de setembre, CCOO d’Indústria s’ha posat en contacte amb la direcció de Mercabarna i l’Ajuntament de Barcelona, com a accionista majoritari, per aclarir aquesta qüestió. Ahir ens van informar del possible tancament de l’escorxador municipal a causa de l’estat de les instal·lacions i la impossibilitat de fer una pròrroga del contracte mercantil actual.

El comitè d’empresa de Condialiment s’oposa frontalment al tancament de l’escorxador i denuncia que amb aquesta mesura es posen en risc més de 120 llocs de treball directes, a més de tot el personal d’empreses auxiliars que donen suport a l’activitat.

CCOO d’Indústria dona suport a la plantilla de Condialiment i denuncia que una empresa de caràcter públic com és Mercabarna destrueixi teixit industrial i ocupació en un moment que és més necessari que mai reforçar la indústria. A més, considera inadmissible que l’Ajuntament prengui la decisió de tancar l’escorxador.

CCOO recorda que la societat Condialiment es va constituir l’any 2019, després d’una denúncia a la Inspecció de Treball, el desembre de 2018, per part dels treballadors, que es trobaven en situació de falsos autònoms i que reclamaven la seva laboralització davant la cessió il·legal per part de Mercabarna.

Davant d’aquesta situació, CCOO presentarà una demanda judicial contra Mercabarna per la cessió il·legal dels treballadors que realitzen les tasques a l’escorxador municipal i prepararà futures mobilitzacions.