Nou alcalde, escollit el passat 12 de maig

CCOO proposa al nou equip de govern de Badalona la creació d'un Consell de Diàleg Social per abordar la crisi social i econòmica a la ciutat

Després de l’elecció d’un nou alcalde a Badalona i tot esperant la conformació d’un nou equip de govern, CCOO reivindica la immediata conformació d’un espai de concertació social al municipi per afrontar les greus conseqüències derivades de la crisi econòmica i social i l’emergència sanitària.

A Badalona 2.346 empreses han presentat expedients de regulació d’ocupació i 13.580 treballadores i treballadors es veuen afectats per la situació d’atur temporal que pot derivar en permanent si no es reactiva l’economia.

La ciutadania necessita mesures urgents que cal que surtin del consens polític i del diàleg social. El paper de les organitzacions sindicals, tal com assenyala el Decret llei 9/2020 de 24 de març pel qual es regula la participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives a Catalunya, recentment aprovat al Parlament de Catalunya, és fonamental i imprescindible per generar propostes i consensos.

La lluita contra la precarietat social i laboral es fa des de la proximitat, i consistoris i sindicats hem de ser actius per abordar-ne l'extinció des de polítiques i accions que cerquin el benestar social i l’aplicació real de l’exercici dels drets socials bàsics de ciutadania; des d’una mirada oberta i no discriminadora, des d’una òptica de progrés i transformació social per a totes i tots.

A Badalona cal actuar ja: instem el nou alcalde i el govern municipal a fer-ho. Diàleg i concertació social són una eina imprescindible.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2020