Valoració de les dades de l'IPC d'abril del 2020

CCOO de Catalunya denuncia que, malgrat l'escenari de deflació, l'increment del preu de productes essencials pressiona amb força la renda disponible de les llars

Foto La caiguda de la inflació al mes d’abril comporta riscos evidents per a l’economia, però és a més un miratge pel que fa la situació de les llars. La situació de confinament concentra les compres en productes essencials (carns, peix, fruita, verdura...) que han pujat considerablement de preu. La cistella de la compra es fa així menys accessible per a moltes llars que han vist reduïts els seus ingressos per no poder gaudir del seu salari i haver de cobrar una prestació, la qual cosa suposa un ingrés inferior. Però al marge d’aquestes persones treballadores a les quals el sistema de protecció social ha funcionat, hi ha moltes llars on entra una prestació assistencial insuficient o bé no hi entra cap ingrés. Per a aquestes llars, l’increment del preu dels productes de primera necessitat empitjora la qualitat de la seva alimentació.

Feu clic per veure el comunicat de valoració de l'IPC d'abril del 2020.
14/05/2020