CCOO denuncia l’ETT Aldia a la Inspecció de Treball per no garantir la seguretat i la salut dels temporers

El sindicat també alerta que l’ETT els pagava per sota de l’SMI

CCOO d’Indústria de Catalunya ha presentat una denúncia a la Inspecció de Treball contra l’ETT Aldia per greus infraccions en matèria laboral i de seguretat dels temporers contractats a la finca que el grup ESPAX té al municipi de Soses (Segrià).

CCOO denuncia que no es compleixen les mesures de prevenció de riscos i de seguretat establertes pels governs català i estatal per protegir la salut dels temporers contractats a través de l’ETT Aldia ni al lloc de treball ni als allotjaments. Segons ha pogut constatar el sindicat, no es disposa d’aigua potable ni alcohols desinfectants al lloc de treball i, pel que fa als allotjaments, tenen poca ventilació, han superat l’aforament permès i fins al 7 de maig no van tenir aigua potable, i que en tinguessin va ser gràcies a la intervenció de CCOO.

CCOO també alerta que l’ETT està pagant aquests temporers per sota del que estableix l’SMI i que, quan alguns van reclamar que se’ls pagués el que corresponia, l’ETT els va acomiadar.

El sindicat també denuncia irregularitats en la contractació dels temporers, que l’ETT va portar des d’altres comunitats autònomes en un moment en què l’estat d’alarma decretat no permetia aquest desplaçament. A més, dilluns els va comunicar que durant els propers quinze dies no els pot donar feina i molts d’ells no tenen mitjans per tornar cap a casa.